Bu oyun devam ederken, diğer çocukların da isimlerini öğrenmelerini sağlayarak, isimleri çağırarak ve paraşütle etkileşimde bulunarak oyunu sürdürün. Çocuklar isimlerini öğrenirken, diğer çocuklarla etkileşim kurarlar. Oyun, fiziksel teması minimumda tutarak, çocukların birbirlerini daha rahat tanımasını sağlar.
Çocuklar mum boya kalemleriyle kâğıda büyük bir balık çizerler. Bu süreçte balıkların pulları çok renkli bir şekilde tasarlanır. Çocuk balık çizimini tamamladığında su için mavi renk kullanılır. Tüm sayfayı mavi sulu boya ile boyar. Çocuklar farklı tasarlayabilirler.
Artık her oyuncu bu çocuktan bir taş alıp kendi taşlarının yanına koyabilir. Çocuk, takım arkadaşları tarafından hangi taşların kendisinden alındığını tahmin ederse onları geri alır, aksi takdirde sıra diğer oyuncuya geçer. En çok taşa sahip olan oyuncu kazanır.
Köpekbalığı “yemek zamanı” diye cevap verirse, çocuklar köpekbalığı onları yakalamadan önce mümkün olduğunca çabuk bir cankurtaran salına kaçmaya çalışırlar. Yakalanan her balık bir köpekbalığı olur. Sadece bir balık kaldığında oyun sona erer.
Çocuklar sıra olup denge parkuru üzerinde dengelerini sağlamaya çalışırlar. Çocuklar ellerine ağaç parçaları alarak dengede durmaya çalışırlar.
İki çocuk beraber denge parkurunda giderler. Bir çocuk gözlerini kapar, diğer çocuk onu yönlendirir.
Öğretmen şişeden çıkan “neşe saçan havaya” düşsel bir top şeklini verir ve dairede olan bir çocuğa atar.
Çocuk topu yakalar ve dairede olan başka bir çocuğa yuvarlar, atar veya götürür ve top çocuklar arasında dolaşır.
Oyun bittikten sonra öğretmen “neşe saçan havayı” yeniden şişeye koyar ve şişeyi kapatır.
Nefes alıp verirken, göğsünün yükseldiğini ve yavaşça düştüğünü hissediyor musun?
Nefes alıp vermen sakin ve dengeli mi? diye sorulur.
Nefes alıp vermeye odaklandığında nefesinizin doğal olarak akmasına izin vermek o kadar kolay olmuyor.
Sonra ki aşamada çocuklar nefes alış verişine etki yapmaya çalışırlar:
Mümkün olduğunca derin ve yavaş nefes vermeleri ve çok hızlı ve sığ bir şekilde nefes almaları istenir.
Son aşamada hızlı ve hareketli bir aktivite yapılır. Örneğin bir engel parkur veya benzer hareketli bir oyun.
Her oyuncuya bir kestane- zar resmi ve renkli kalemler verilir. Sırayla zar atılır. Çocuklar atılan zar sayısına göre kestane resmindeki zar sayılarına eş değer alanları boyarlar.
Kurbağa sayma oyununun rakamlarını print ederek 1’den 10’a kadar tek tek çembere yerleştiriniz ve kurbağa resimlerini de 1’den 4’e kadar çembere yerleştiriniz.
Birden fazla çocukla oyunu aynı anda oynayacaksanız 3 sıra yan yana oluşturabilirsiniz.
Zar atılır her kurbağa attığı zar sayısı kadar diğer çembere zıplar eşi olan çocukta rakam çemberinde bir sayı atla
rmanda oynanacak bu oyunda ipler ve halatlar kullanılmalı, oyun alanı halatlarla sınırlandırılmalıdır.
Oyun alanında kısa bir ağaçta olmalıdır.
Bir çocuk peri ebe olarak seçilir. İşaret olarak kendisine bir dal ve sopa gibi bir malzeme verilir.
Diğer orman perileri ona yakalanmamaya çalışırlar ancak işaretlenen alanı terk edemezler!